onsdag, april 26, 2006

Hjälper våren få fäste

Efter att ha spenderat helgen i ett vårigt Växjö så har jag idag hjälpt våren att få fäste även här uppe. Visst smälter snön men inte tillräckligt fort enligt mig, så imorse tog jag spaden och skottade ut de största snödrivorna. SMÄLT, SMÄLT!

Så här efter helgen så har jag också insett att jag har ett stort behov av vårskor och vårjacka. Det var helt underbart att komma lite söderut och få lite vår/sommar känsla, här uppe känns uteserveringarna rätt långt borta.

Samtidigt som snön försvinner så kommer också vår "blivande gräsmatta" fram och den består av lera, lera och ännu mera lera. Igår tinade också en "till salu" skylt fram, den kastades snabbt i soptunnan. Men till sommaren då ska det vara grönt, grönt.

Micke har åkt till Hemavan på patrullfälttävlans mästerskap. De är fyra stycken som ska orientera och åka skidor samt dra pulka tre till fyra mil per dag. Även sova en natt i bivack. De startade i morse och går i mål imorgon eftermiddag. Även grenar som skjutning, handgranats kastning mm ingick. Kameran åkte med honom så hus bilder får vänta.

Till helgen så får vi besök av Mickes pappa och bror som kommer på Norrlands besök.

Inga kommentarer: