onsdag, oktober 25, 2006

Blessyrer inför bröllop

Jag är sydd...i ansiktet! Är bjuden på bröllop i helgen och jag ser ut som en riktig hockeyspelare....inte kul! I morse kom jag hem 05.00, skulle ha slutat kl 22 men buset vill annat! Dom bjöd upp till kamp....

Jag och min kollega skulle stoppa en bil som kom från en bus adress, bilen ville inte stanna och vi hängde på. Lyckades få stopp efter en kortare intensiv bilfärd. Knäpper loss bilbältet och kastar mig ur bilen när jag ser att en kille från baksätet lämnar bilen och springer in i ett bostads område. Vad gör jag.....jo springer efter!

Spinger efter in på gården, får syn på killen som rundar hörnet på huset och nu tar adrenalinet över. Jag lyckas knappa in på avståndet och plötsligt är han bara metrar framför. Vad gör jag ...jo jag kastar mig handlöst framåt, som man gör på film, mot hans ryggtavla. Lyckas få tag i killens jacka och vi drasar till marken. En sak bara...jag glömde kolla underlaget....och det var inte gräs! Min haka träffar en trottoarkant och knäna slår i asfalten.....men ingen smärta konstigt nog. Griper busen som även han damp ner på asfalten...hihi...och börjar gå mot bilen. Där står kollegan med två gripna och ser rätt chockad ut när han ser mitt blodiga nylle. Min hacka fick sys med två stygn och samt tejpas ihop uppe på akuten. Inte snyggt.... Nästa gång ska jag kolla underlaget innan jag provar ett stunttrick

Inga kommentarer: