söndag, november 26, 2006

Julstök & Hemlig resa

Jag älskar julen...och en stor del av julen är förberedelserna. I fredags efter jobbet åkte jag till stadens största blomsteraffär, där det köptes in hyacinter och amaryllisar....sedan vidare till Lagerhaus för inköp av ljus, ljuskoppar och servetter. Avslutade på Mia´s, en butik fylld med SIA prylar men även många fina saker från Cultdesign. Lämnade Mia´s med lite roliga småprylar. Sen hem för att pyssla lite....mådde som en prinsessa när jag kom hem!

Idag har utomhusgranen huggits och satts på plats....men eftersom min älskling slaviskt menar att julprylar inte får förekomma förrän den 1 dec så fick jag snällt gå in igen med julgransbelysningen. Lyckades dock mygla ner en flaska glögg och burk pepparkakor när vi handlade på ICA Maxi i veckan....tack och lov för självscanning!

Hoppas bara inte granen blåser iväg med tanke på hur det blåst i natt....Gudrun del 2 kan man säga! När vi hämtade granen i förmiddags låg träd halvvägs över vägen och skogen såg riktigt härjad ut. Annars så känns vintern JÄTTE långt borta, all snö är borta och regnet har öst ner i en vecka vilket bildat sjöar på åkrarna och åar och bäckar svämmar över....Gotlandsvinter!

I veckan ska jag sitta med på anställningsintervjuer av de aspiranter som sökt placering i Västerbotten...30 stycken...ska bli jättekul!

Hemlig resa
På fredag efter lunch åker vi på hemlig resa....kan dock inte avslöja resmålet eller ändamålet eftersom personen det berör "kanske" hittat till denna sida! Men det ska bli jättetrevligt och jag återkommer med mer när vi återvänder hem

Inga kommentarer: