lördag, mars 10, 2007

Underbara vår

Igår kväll somnade jag 21.00 i soffan, hann inte ens se klart Let´s Dance! Jag har märkt att vissa nätter sover jag uruselt. Har inga problem med att somna men vaknar vid 4-5-tiden, antingen av kramp i benen eller av att jag måste kissa. Natten mellan torsdag-fredag var precis en sån katastrofnatt. Blev nog bara 4-5 timmars sömn totalt, men konstigt nog är jag inte trött dagen efter, men på kvällen så kommer John Blund tidigt!

Vaknade utvilad klockan halv nio i morse. Drog upp rullgardinen och snön vräkte ner.... jaha! Min älskade make kom in med tidningen och jag stannade i sängen en halv timme till. Då väcktes tanken på att baka! Så förmiddagen har jag ägnat till att baka bullar och kärleksmums, så nu är fika förråden fyllda. Precis när jag satte sista plåten i ugnen så bröt solen fram. Efter en snabb lunch så blev det en timmes promenad i det underbara vädret...åh vad härligt det är när solen värmer.

Satt på baksidan i solgasset och fantiserade om den kommande altanen som ska påbörjas så snart tjälen lämnat marken. Till kvällen så laddar vi för Melodifestivalen och till den serveras fisksoppa med vitlöksbröd och en kall Carlsberg (alkoholfri såklart!), till efterrätt blir det Gino, MUMS! (tack Maria för Gino, jag är beroende!!!)

Trevligt Lördag på Er!

Inga kommentarer: