tisdag, maj 30, 2006

Det slutar aldrig regna....

Nu har det regnat varje dag sen....ja jag har glömt när det började! Har funderat på att ta en promenad i snart två dagar nu men kommer aldrig till skott eftersom det alltid börjar tok regna så fort jag fått på mig skorna. Så jag sitter fast här framför datorn och eldar i braskaminen! Bröllops pysslar lite och hade tänkt dammsuga någon gång under dagen men ahhh, lite "lyx hustru" varning just nu.

Detta eviga regnande har gjort att sådden av vår gräsmatta har skjutits upp. Just nu bör man vara utrustad med snorkel och cyklop om man ska vistas på vår framtida gräsmatta. På fredag morgon åker vi till Gotland, ska bli riktigt trevligt att komma iväg lite. Det har varit lite för mycket matjord, gräsfrö och marktegel under den sista tiden så det ska bli skönt med semester. Tänkte plocka med mig si så där 80 stenar från ön till bordplaceringen, vilket min sambo har lite roligt åt, men han har inte fattat poägen!

Det är ju så med grabbar! Man beskriver en sak (ex en inredningsidé), han hummar med men man ser att han inte riktigt fattar, sen kommentaren "det blir nog bra". Sen när man genomfört sin idé och han upptäcker vad man gjort så kommer kommentaren "men du det blev ju jättebra, när kom du på det där?". Åh dessa underbara karlar......

Inga kommentarer: