söndag, maj 21, 2006

Ett skepp kommer lastat....med matjord!

Temat för denna helg har varit matjord, matjord och ännu mera matjord! I fredags anlände tre lastbilslass med matjord ca 30 kubik och i morse anlände två lass till, alltså 20 kubik, totalt 50 kubikmeter matjord. Matjord som ska spridas i ett lager på ca 1 dm över hela vår ca 1000 kvm stora tomt. Ett gigantiskt jobb eftersom vår enda utrustning var två skottkärror, två spadar, två krattor och två medhjälpare.

Underbara mamma och pappa ställde upp och tog sig an utmaningen. De infann sig hos oss klockan 08.00 i lördags morse. Klockan 15.30 i eftermiddags (söndag) så gick vi i mål efter att ha skottat och kärrat ut nästan 700 skottkärrlass med matjord, planat ut och krattat. Nu återstår bara kalk, konstgödning och gräsfrö, sen ska gräsmattan bli grön! Så innan nästa helg så är fröna i backen....

Ett hårt slit men det glömmer man bort eftersom det blir så fint, efter att ha levt med lerjord och en tomt som närmast kan liknas vid..... ja jag vet inte vad, så kan det bara bli bättre.

Ett steg närmare bröllop
I fredags togs det nya steg i bröllopsplaneringen! Vi hade möte med restaurangpersonalen på "En bit mat", där festen ska hållas. Menyn, dukningen och tiderna bestämdes. Jag måste säga att jag blev glatt överraskad för Lena som vi träffade var väldigt tillmötesgående och positiv. Hon hade även koll på stil och etikett och inget var omöjligt. Dukningen kommer att ske redan på fredageftermiddag vilket var jättebra eftersom jag (kontollfreaket) då kan titta över det hela.
I fredags var jag även förbi floristen och lämnade bild på hur buketten ska se ut. Det blir en traditionell form på buketten och den kommer att bestå av mörkt röda rosor, vit syrén och murgröna. Klassiskt!

Men allt i en bröllopsplanering kan inte gå som på räls, inget bröllop utan bakslag! Solisten i kyrkan var dubbelbokad......NEJ, NEJ, NEJ! Panik, hitta en ny. Som tur var så var min "backup solist" inte bokad, så nu blir det min gamla musiklärare som sjunger i kyrkan.

Lovade ju att lägga ut lite bilder på hur vi har det här hemma hos oss.... Så här kommer bilder på köket


Inga kommentarer: