måndag, juli 03, 2006

Gräva djupa hål....

Tänkte delge er lite vad vi pysslar med..

Mygg
I helgen som var jobbade jag i Storuman, denna inlandspärla hade dansgala och behövde förstärkning. Så jag och en kollega åkte upp för att mata myggen, för det var i princip det enda vi gjorde. Storumanborna dansade och vi slogs med myggen. Norrländsk charm....

Bygget
Här hemma så har vi nu påbörjat projekt Friggebod/Hundgård. Micke som under dessa extremt varma dagar påbörjat byggandet har grävt nio stycken 1x1m hål där plintarna ska ner. Enligt min M2B så ska Friggeboden vara klar till bröllopet. Vi får väl se....

En liten olycka inträffade i eftermiddags när Elke sprang ut på baksidan för att uträtta sina behov och handlöst stöp med huvudet före ner i en av groparna. Tur att matte såg vad som hände och kunde dra upp vovven i bakbenen. Stackars gamla vovven....

Idag har vi också premiär klippt gräsmattan. Den tar sig men den är ganska fläckig och längtar efter regn. Vattenspridaren får jobba hårt och vi springer som dårar ut och in för att flytta runt den.

Bröllop
Det pysslas och trixas. På fredag ska jag till frissan och färga och klippa håret samt prata bröllopsfrisyr med frissan. Ska bli helt underbart att få håret fixat, räknade ut att jag inte besökt frissan sen i november. Håret är nu så långt att jag vaknar på nätterna av att Micke trasslat in sig. Har målat några av stenarna till bordsplaceringen och måste ta mig i kragen och fortsätta, men när solen skiner och termometern visar 30 grader så är jag hellre utomhus...

Annars så njuter vi av de ljusa och ljumma kvällarna och den vackra älven.


Inga kommentarer: