söndag, juli 09, 2006

Sommarbröllop

Anna & Martin
Vi var på bröllop igår! Ett riktigt fint sommarbröllop med en vacker brud, stilig brudgum, sol och grönska. Martin är en barndomsvän till mig och vi har lekt mycket som barn. Han hann före, två veckor före mig...jaja! Vi fick också komma in i den riktiga bröllopsstämningen, det var nära till tårar många gånger. Jag gråter som oftast på bröllop.... hur det blir på mitt eget får vi se den 22:a, om mindre än två veckor alltså!


Bygget...
.... av vår friggebod & hundgård går vidare. Nu är alla plintarna på plats, virket inköpt och hemkört. Garageuppfarten är full med fyllningsmassa och hudgårdssektionerna kommer nästa vecka. Gräset i vår gräsmatta växer så det knakar, vilket skapar ett behov av en gräsklippare. Inte världens roligaste pryl att lägga ut tusentalskronor på...men den behövs!

Vovvarna
Lider av värmen och badar minst 40 min varje dag. Elke har jobbigt med maten och matvägrar titt som tätt vilket inte hör till vanligheterna att en vorsther gör. Dom håller sig helst inomhus i tvättstugan men vill ju gärna vara med oss ute och då blir det i en av dem själva grävd jordgrop på baksidan.

Själv måste jag erkänna att den skiva som går varm här hemma är Tomas Ledins nya "Plektrum", tönt stämpel enligt Micke men han är ju Mr Svensk sommar.....

Inga kommentarer: