torsdag, augusti 10, 2006

Semester eller byggnadsarbetare?

Bygget växer och vi skottar grus! Värmen verkar aldrig ge sig, solen ha gått i moln men idag har det varit 25 grader, vindstilla men molnigt. Men min älskade man fick nog av värmen och sprang till grannen och lånade traktorn... Då gick grusskottande mycket lättare och snabbare!



Oj vad glad man kan bli av att få köra traktor. Ett stort leende över hela ansiktet....


Vår friggebod börjar i det närmaste vara klar som när på att dörr och fönster ej har monterats och den är bara grundmålad. Det här med att måla har ju varit en av mina lotter i detta bygge och jag kan lova att Statoil snart har slut på lacknafta. Hela jag har varit vitprickig, särskilt när man målar i bikini......

Idag har hundgården monterats runt om och det blev faktiskt väldigt bra, återkommer med bild eftersom batteriet i kameran tog slut.

Sista semesterveckan nu och sen är det åter till jobbet. Det känns lite lättare att återvända eftersom jag börjar med nya arbetsuppgifter, hoppar ur uniformen och ska börja jobba civilt...lite mera hemligt! Men innan jobbet börjar så tänkte vi ha kräftskiva på lördag, dessa fula små djur ska avnjutas ihop med västerbottensost paj och nubbe....ska bli riktigt trevligt!!

Inga kommentarer: