torsdag, augusti 17, 2006

Snart en vecka gjord

Snart är första veckan efter semestern till ända, och min första dagtids vecka är snart avklarad. Den har varit lång, nästan oändligt lång, men efter att ha hört mig för med rutinerade dagtids arbetare så ska första veckan vara den värsta. Har nu lämnat treskifts arbetet och gått in i dagtids träsket.

Klockan ringer 06.00 hemma hos familjen Karlsson, eftersom jag inte direkt är känd för att studsa ur sängen så trycker jag på snooze TRE gånger innan jag slänger benen över sängkanten kl 06.30. Efter avklarad morgonrutin så äter jag och min man frukost under tystnad och sätter oss sedan i bilen och avverkar de två milen in till stan samtidigt som vi lyssnar på Rix morgon-zoo.

Börjar sedan jobba ca 07.40 för att därefter fika kl 09.00, äta lunch 11.30 och för att sen fika igen klockan 14.00, jösses vad mycket ätande. Checkar ut 16.15, promenerar till Mickes jobb och samåker sedan hem igen med min man. Äter middag, tittar på TV, går sedan i säng och tänker att nu är det bara EN dag kvar till helg. Vaddå Svensson liv, jag har blivit en av dom som bara lever för helgen...

Men nog med klagandet! Jag trivs jättebra på det nya jobbet, det ska bli jätttespännande! Vad gäller dagtid så kan jag även lägga kvällspass när jag känner att behovet av sovmorgon blir för stort..

Inga kommentarer: