onsdag, juni 20, 2007

Tidsfördriv och väntan...

Nu har jag vankat här hemma i snart två veckor. Fördrivit dagarna med att baka, fixa i ordning alla bebisprylarna, städa konstiga lådor och garderober, pyssla i trädgården samt läsa. På morgonen känner jag mig som en stjärna, smidig och snudd på sportig.....men på kvällen. Svullna händer och fötter samt att allt är obekvämt....sitta?...nej...stå?...nej...ligga...nja men bara jag får byta sida var femte minut. Efter klockan 18.30 förvandlas jag till en gnällig gravidosaurus!

Slukar böcker gör jag....håller nu på med Stig Larssons triologi....SUVERÄNT BRA! Synd att karln är död och inte kan skriva mer. Var dock inne på Adlibris igår och beställde hem fem nya pocket böcker.

I onsdags var jag på besiktning hos barnmorskan, nu ligger h*n start klar som barnmorskan sa och är inte ruckbar det minsta. Alla värden var utmärkta och på min fråga om svullna händer, fötter och ansikte så sa hon bara att ta det lungt och du ser bara välmående ut med lite kinder! Har gått upp 13 kg så här långt..välmående jo jo! Min barnmorska går på semester och ville därför skriva ihop den sammanfattning som ska skickas till förlossningen. Så när jag ringer och det är dags för leverans så kan de enkelt läsa hur min graviditet varit, hur jag vill ha min förlossning osv. Inte lätt när man inte varit med tidigare men det föds barn i Afrika varje minut så vad fasen då ska väl jag greja det på ett svenskt sjukhus...

Nej nu bär det av till stan för att handla kläder till Micke...stackarn han har inga kläder! Sen blir det veckohandling och ett besök på systemet. Sen har vi båda SEMESTER!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Até mais.