söndag, juli 08, 2007

Är sommaren slut nu????

Bara över natten så blev det höst...eller? Efter att ha haft underbart sommarväder med 25-30 grader varmt och strålande sol i drygt en vecka så förbyttes vädret till storm, regn och 14 grader.....brrr! Men jämfört med de södra landsändarna så ska vi inte klaga, gräsmattan behöver verkligen regn.

Dagarna spenderar jag i soffan med en bok eller sovandes under filten. Det känns som om kroppen inte riktigt är min egen. Efter middagen så blir det en skogspromenad med Micke och vovvarna för att få luft och för att få ner maten på rätt ställe....det är trångt!

Magbild - nytagen 9 dagar innan leveransdatum



Just nu så diskuterar vi mycket vem det är som gömmer sig där inne. Enligt mig en pojke men Micke håller fast vid att det är en tjej. Magen är spetsig, en riktig kula och jag har fortfarande midja. Det syns inte bakifrån att jag är gravid....om man bortser från min "utbyggda" rumpa. Enligt alla som jag möter en riktig "pojkmage". Pigmentlinje har jag längs hela magen - ännu ett tecken på pojke. Det hickas hej vilt och enligt min mamma så hickade jag inte en gång medan min bror hickade mycket. Men snart vet vi..... Har börjat samla på mig vätska, främst händerna som saknar knogar.

Altanen är klar



Vi (Micke) har även byggt en liten altan med samma räcke till friggeboden. Vi håller som bäst på att måla friggeboden i samma gråa färg som huset, men vi blev avbrutna av regnet. Sen så anlände en lastbil med 1000 stenar marktegel i fredags. Dessa ska läggas ut framför hundgården/friggeboden samt längs med huset på garagesidan.

Inga kommentarer: