onsdag, januari 24, 2007

1+1=3

Nu är det offentligt även här.....vi ska bli föräldrar till sommaren, 24 juli närmare bestämt är det beräknat! Helt otroligt, 1+1=3. Det känns fortfarande overkligt men blir mer och mer verkligt för varje vecka eftersom jag börjat växa i färdriktningen. Efter v.14 hände något, magen går inte längre att dra in och på eftermiddagarna är det lönlöst att försöka knäppa översta knappen i jeansen. Har nu nått vecka 15 och jag mår prima liv....men det gjorde jag inte i början. HERREGUD! Jag har nåtts av skrönor att det finns kvinnor som inte vetat om att de varit gravida förrän de fött ett barn 9 måndader senare....ÄH kyss mig!!

Jag kan säga att jag visste nog inte att verkligen HELA jag skulle förändras och att det skulle ske så tidigt. Humöret, matlusten, brösten, ja nämn något som inte påverkats. Men det är en fantastisk känsla....men det konstanta illamåendet och allt kräkande hade jag gärna sluppit. Från vecka 7 till vecka 13 så fanns det INGET som smakade bra, kött vara bara SÅ äckligt och all julmat! Det som gick ner utan kväljningar var fil och kiwi och de bästa dagarna så gick de bra med sill och kokt potatis.....och räkor, helst oskalade!!! Hade dock inte överlevt om jag inte fått "anti illamående piller" utskrivna är läkaren, de gjorde att jag kunde jobba. Sen för att inte tala om tröttheten, den lamslår en helt, men nu när den försvunnit så är man som på nytt född....

Just nu myser jag bara och väntar med spänning och nervositet på ultraljudet om två veckor. Andra besöket hos BM blir nästa tisdag och till helgen så behöver jag nog se över min garderob och investera i en del längre tröjor, det behövs för att dölja de uppknäppta jeansen.

Smygäter kiwi...är det normalt att äta 5-6 stycken om dagen (tur dom finns i korgar om 10 st så man kan köpa hem 3-4 stycken korgar åt gången!) lägg då till de 4-5 övriga frukter i form av äpplen, passionsfrukter coh bananer som jag trycker i mig....räkor smakar fortfarande läskigt gott!

Inga kommentarer: