tisdag, januari 30, 2007

Hjärtljud

I dag så fick jag höra den lill*s hjärta slå för första gången. Helt otroligt! Måste erkänna att jag varit lite orolig, man har hört så många skräck historier om bebisar som dött i magen men legat kvar eftersom kroppen inte fattat att den ska stöta bort det....men här pickade hjärtat på!
BM kunde också höra att den snurrade runt där inne för det hördes ett gurglande ljud. Hjärtljuden låg på 148....alltså en flicka?? En mycket besviken Micke kunde dock inte komma ifrån jobbet så han missade det lilla hjärtpickande...men den 20/2 är det dags för ultraljud, ska bli jättekul.

I övrigt så hade jag inte ökat i vikt sen förra gången för lite drygt en månad sedan, står kvar på 68 kg. Hade gissat att jag skulle ökat 3-4 kg men icke det. Blodtrycket är som vanligt lågt 95/60 en marginell skillnad mot förra gångens 90/60. Mitt Hb låg på 119 förra gången vilket var så pass bra att jag inte behövde ta det den här gången. I övrigt så anmälde vi oss till föräldrakurs, kan nog behövas! Vecka 16 imorgon....

Inga kommentarer: