måndag, februari 05, 2007

Måndagmorgon & nytvättade jeans

Varje måndagmorgon börjar jag med att konstatera att jeansen sitter tajtare än vad dom gjorde när jag tog av mig dom i fredags. I morse var det extra jobbigt eftersom jag under helgen var tvungen att TVÄTTA jeansen! Alla vet väl hur nytvättade jeans känns...ja ingen behaglig start på måndagen.

I morse började jag även med att flytta mitt kontor...IGEN...har nu jobbat ca 1 månad och detta var tredje gången som jag tog mitt pick och pack och flyttade. Hoppas det var sista gången...

På onsdag så börjar vecka 17 och detta händer:
För många börjar magen synas ordentligt nu. Men det är väldigt individuellt och om din mage inte syns så ska du inte oroa dig - den kommer. Barnet är ca 17 cm långt och väger ca. 135 gram. Huvudet är cirka 4 cm i diameter, medan fötterna är cirka 2 cm långa. Det bildas ett värmereglerande fettlager på ytan av fostret som kallas vernix.

Inga kommentarer: