måndag, februari 19, 2007

Bättre sent än aldrig..

Här har det hänt mycket......
I fredags var vi på ultraljud och fick äntligen se "räkan" som är namnet på denna lilla krabat än så länge. Det var ett herrans liv där inne, mycket sparkande och viftande. Efter att ha mätt huvud och lårben så framkom det att "räkan" beräknas anlända den 17 juli istället för den 24:e. Tji fick jag som trodde jag hade stenkoll och vips så befann vi oss i vecka 19 istället för 18! Barnmorskan hade dock lite problem att fånga krabaten på bild eftersom den hela tiden satte upp händerna för ansiktet eller snodde rumpan till, men vi kom hem med tre bilder och gissa om vi försökt utläsa om det kanske finns en lite snopp där någonstans...men man måste nog vara proffs för att se det.

Nu när vi går in vecka 20 så har jag också börja känna av allt viftande och sprakande som "räkan" pysslar med där inne. Det "pluppar" i min mage på de mest udda ställen. Det "kittlar" i huden strax nedanför naveln, mycket häftigt! Väntar förväntansfullt på att det ska börja kännas utanför så Micke också får vara med.

Micke har dock lyckats dra på sig en matförgiftningen som varat under helgen efter att ha ätit en som han beskrev det "sunkig" kebab i Sjöbo i torsdags. Så för mig att jag har jobbat hela helgen så jag har sluppit hans konstanta toalett besök. Han har inte mått illa bara sprungit på toaletten och haft feber...inte kul!

Vi har nu kastat oss in i barnvagnsdjungeln, så alla ni där ute som vet något om barnvagnar...snälla ni dela med er av tips! Även tips vad gäller alle-handa inköp till den lill* tas tacksamt emot...håller just nu på med en budget!! Den vagn som vi tittat mest på och den som vi tror skulle passa oss bäst är Emmaljungas Sport combi, finns på hemsidan www.emmaljuga.se

Inga kommentarer: