onsdag, mars 22, 2006

Halsont&Snuva

Förkylning på gång igen, dom löser bara av varandra och jag börjar bli trött på alvedon och nässpray. Låg däckad i förkylning och feber för ca två veckor sedan och nu verkar det vara dags igen. Passar som vanligt jättedåligt, eftersom jag ska göra testerna till hundförare under nästa vecka. Men inte mycket att göra åt!

Resultat av IKEA resan
Hade lovat att redovisa dom inköp som jag gjorde i fredags på IKEA. Meningen med resan var att köpa gardiner och gardinupphängnings anordningar samt en matta till vardagsrummet. Detta lyckades jag rätt bra med, men det blev ingen matta utan ett skrivbord med hurts istället!

Kort beskrivning av vardagsrum & kök:
Vårt vardagsrum och kök sitter ihop i ett stort rum (mingelvänligt!). I denna del är det ryggåstak samt stora golvfönster både i vardagsrumsdelen samt i köksdelen. Vardagsrummet ligger mot söder vilket ställer krav på att man kan dra för mot solen. Hit köpte jag gardin-sken-systemet "Kvadrant" vilket gör att man kan ha tre uppsättningar av breda panelgardiner som lätt går att dra på skenorna. Panlegardinerna går i beigt och vitt - samma som tapeterna.

Till köket kommer de vita hissgradinerna att återanvändas i de stora fönsterna. Dessa fönster är mot norr men från dessa har man utsikt mot Vindelälven, vilket är en utsikt man inte vill dölja för mycket. I köket har vi även två vanliga fönster och i fönstret som är ovanför diskbänken kommer en kort kappa av detta tyg att sitta. I det andra vanliga fönstret kommer vi skippa gardiner. Köksinredningen går i vitt och rostfritt och alla golv är ek. Tapeterna här är svagt beige/gröna.



Vårt sovrum & kontor:
Vårt sovrum skall tapetseras om så här är inte gardinvalet klart ännu men tapeterna går i grått med en mönstrad fondvägg. Vad gäller kontoret så ska även här tapetseras om och det blir troligast en grå/grön färg med en vägg i lite mörkare nyans. Gardinerna här kommer att bli dessa


Till kontoret så köpte jag även skrivbordet "Mikael" i ek och hurtsen "Mikael" i ek och vitt.
Sist men inte minst en presentation av vår fina postlåda, står just nu i vår hall omgiven av diverse IKEA kartonger och kassar.

Nu är det bara en vecka och en dag kvar tills husnyckeln är vi vår ägo så då kommer bilder i mängder.....håll ut! Det känns lite knäppt att vi börjar med att tapetsera om i ett splitternytt hus men ett lila sovrum är inte min stil. Micke är mest fascinerad över att han kommer att vara den första att ställa in ett mjölkpaket i kylen och den första som besöker toaletten.

Nu återvänder jag till soffan, filten, te-koppen och boken..

Inga kommentarer: