måndag, mars 13, 2006

Min alldeles egna blogg

Hej och välkommen till min alldeles nya blogg!

Har pysslat hela helgen för att få till den och än är den inte klar! Programmet gör inte riktigt som jag vill alla gånger. Men det har blivit en början i allafall. Svårast var att komma på vad den skulle heta. Valde till slut "Vidavidder" eftersom det verkligen stämmer in på vår nya bostadsort. Jag har alltid velat bo där det är öppet och platt, hör väl ihop med att Norrland är täckt med skog vart man än tittar. Men nu har jag hittat mitt fält, min tomt och mitt hus! Vidavidder med andra ord.

I helgen fick vi äntligen en försmak på våren, noll gradigt, klarblå himmel och strålande sol. Det gick bara inte att sitta inne, så vi har åkt skidor hela helgen. Helt underbart! Som erfaren norrlänning så vet man att man ska njuta medan man kan eftersom imorgon kan det vara -15 grader och snöstorm igen....

Micke åkte till Enköping i morse för ännu en vecka, men snart är det slut. Bara en vecka kvar i Enköping, sen tre dagar i Köpenhamn och sen en vecka i Frankrike....sen hemma en månad sen borta tre veckor i Norge. Och sen.....

Själv har jag fixar dag här hemma, har återlämnat tapetkataloger och handlat städmedel. Måste ringa och beställa soptunna samt sophämtning hos kommunen. Det har jag aldrig gjort förut så det blir spännande. Upptäckte förra veckan att vi har ju ingen adress. Eftersom huset är helt nytt så har kommunen inte satt ut någon adress....men det är fixat nu. Många samtal till kommunen blir det.

1 kommentar:

Sofia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.