torsdag, april 10, 2008

Hallå våren vart tog du vägen...??!!

Nu har det snöat HELA veckan, och inte bara snöat det har blåst också. Snö+blåst=snöstorm! Vi har haft snöstorm i en vecka. Det gör ont i hela mig....jag vill ha vår!

Jag vill också pyssla och kratta i trädgården som familjen Nyberg, jag vill köpa en stor markis på Coop bygg för 1600:- som ska sitta över uteplatsen på baksidan, jag vill plantera och titta till mina återigen översnöade rosor. Men i morse gick det inte längre att blunda för att plogbilen körde förbi för tredje gången den här veckan. Jag som packade undan snöskyffeln i friggeboden i fredags fick surt packa fram den igen för att skotta ut bilarna. Jag har märkt att detta med vårens bakslag har blivit tyngre sedan jag bodde på Gotland....innan så visste man inget annat. Långkalsonger på skolavslutningen var liksom....charmigt. Men nu vet jag att det är inte charmigt.....*snyft*

Nej nu tar jag och Irma en sväng till förbi Coop bygg för att titta till markisen som ska skydda oss från den starka sommarsolen. Jag ska bara känna på den en gång till...och drömma...och planera!

Inga kommentarer: