onsdag, mars 19, 2008

Familjen Taikon åker norröver

Idag har jag packat, planerat och packat. Gode guuud vad prylar det blir. Att vi dessutom har två hundar som tar upp halva bilen gör inte saken bättre. Tacka han där ovan för skidboxen annars hade det här aldrig gått.

Köpte resesäng till Irma inför den här resan. Stressade, svettiga och hungriga svängde jag och Irma förbi Babyproffsen för att snabbt inhandla säng. Eftersom jag visste vad jag ville ha (studerat katalogen) så fångade jag en expedit och talade om att jag ville ha en "baby travel basic resesäng". Hon börjar då demonstrera den som stod uppställd i butiken, fäller ihop den, sätter upp den, fäller ihop den och surrar så in i bängen om hur viktigt det är med ditt och att man måste tänka på datt....bla...bla. Irma svettas förmodligen lika mycket som jag där inne i butiken och börjar åla och gnöla i min famn vilket gör att jag formligen rinner bort av svett. Jag försöker på alla sätt få expediten att fatta att jag har bråttom och till slut efter 10 minuter när Irmas gnölande övergår i skrik går hon ut på lagret och hämtar en kartong. Efter att ha baxat ut sängen och Irma ut i bilen så är jag dyblöt av svett. Irma är skitförbannad och vi beger oss hemåt.

Senare på kvällen skulle jag visa sängen för Micke, mamma och pappa. Hur svårt kan det va!?! Den visar sig vara ingenjörskonst på hög nivå. Efter 20 minuters trixande och studerande av instruktionsboken lyckades vi få upp sängen samt få ihop den igen. Ja ja jag kanske skulle ha lyssnat.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Câmera Digital, I hope you enjoy. The address is http://camera-fotografica-digital.blogspot.com. A hug.