måndag, mars 31, 2008

Irma har flyttat ut...

...och skaffat eget rum. Vår älskling har blivit stor, 8 månader idag!! Hon valde att flytta ut eftersom jag har den gräsligaste hostan och hon blev märkbart irriterad och störd. Så nu bor hon vägg i vägg istället och sover som en riktig prinsessa. Den som hade mest separationsångest var jag, men det var skönt att få tända lampan och läsa istället för ficklampan som jag nu använt i 8 månader.

Boeltestet gick som en dans, nyfikna och surriga Irma surrade under hela testet så Åsa på BVC hade svårt att hålla sig för skratt. "Titta" och "va" är favorituttrycken och nu börjar hon ha grepp om var "vovvarna" bor. När Boris skäller ropar Irma "va" eller "ba" tillbaka, så nog har dom en relation våra små 07:or.

Igår såg vi filmen "27 dresses" på barnvagnsbion, en riktigt lättsam och tjejig film. Idag äter vi lunch med Maria och hälsar sedan på min mormor som ligger på sjukhus. Ikväll är jag och Irma bjudna på födelsedagsmiddag hos Alves pappa som fyller år. Micke håller till i skogen fram till lördagmorgon....sen åker jag och min älskling till hemlig ort natten mellan lördag-söndag. Irma bor hos mormor och morfar från fredag-söndag. Så till helgen blir det sovmorgon gånger två.

Inga kommentarer: