tisdag, mars 18, 2008

Vi bekämpar morgonljuset

Igår morse förklarade jag krig mot de allt ljusare mornarna. Visste det är underbart att det ljusnar, men snälla nån det är inte morgon 04.45, inte i min värld. Snälla Irma sov!!! Så sagt och gjort igår inhandlades svarta mörkläggningsgardiner till sovrummet. Ut åkte mina beiga, snygga och somriga och in med de svarta (det blev faktiskt snyggt, inte så somrigt kanske men sömn har ett pris). Det blev mörkt som i en kolgruva eller som Micke valde att uttrycka det - "mörkt som i ett sotar arsle!" Och HURRA...det funkade....vi fick sova en hel timme längre till 05.45. Det är ungefär den tiden som Irma brukade vakna innan det blev ljusare.


Irma och jag hostar och snörvlar medan Micke kaxigt påstått att han är immun. Tills imorse när min älskade man kraxande klev ur sängen med tungt huvud och täppt näsa. Vi är alla lika inför virusar.....


Denna snöiga och grå trista dag har Irma och jag fördrivit med att rensa och kasta skor, plocka undan urväxta kläder, bädda rent i sängarna och sortera tvätt. Idel spännande aktiviteter. Vi har också lyckats surra bort 45 minuter med en annan mammaledig granne som också har sjuka och snoriga barn, tar det aldrig slut på bacieller.


Inga kommentarer: